Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat SCUDO Platforma / podwozie (220_) 2.0 JTD 16V (1999.05-2006.12) 109km » G1-373 optimal
wybrany samochód: 
Fiat Scudo Platforma / Podwozie (220_) 2.0 Jtd 16v (1999.05-2006.12) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-373 OPTIMAL

G1-373 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-373
50.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:5 szt.
: >10 szt. wysyłka Piątek

    Ocena:
numer części:

G1-373

dostawca:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowygóra
Długość [mm]135
Gwint wewnętrzny [mm]M14 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułówG1-372
Zbieżność stożka1/5
nr EAN4031185913737
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-373 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-373 LEWA RENAULT MEGANE
numery OEM:
RENAULT      6000022752
RENAULT      7701041311

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-373 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.