Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Morris MINI Kombi 850 (1960.01-1969.12) 34km » 10366 original imperium
wybrany samochód: 
Morris Mini Kombi 850 (1960.01-1969.12) 34km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 10366 ORIGINAL IMPERIUM

10366 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
262.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10366

Status produktu: Normalny
Średnica zewnętrzna 1 [mm]160
Masa [g]1617
Szerokość 1 [mm]22,8
Szerokość 2 [mm]45
nr EAN8036042455555

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10366 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego pasuje do: CITROEN JUMPER II, FIAT DUCATO, FORD TOURNEO CUSTOM V362, TRANSIT, TRANSIT CUSTOM V362, PEUGEOT BOXER 2.2D 04.06-
numery OEM:
ALFA ROMEO      9659920080
ALFA ROMEO      9677608180
CITROËN      0515S9
CITROËN      0515T1
CITROËN      9677608180
FIAT      9659920080
FIAT      9677608180
FORD      1723700
LANCIA      9659920080
LANCIA      9677608180
PEUGEOT      0515S9
PEUGEOT      0515T1
PEUGEOT      9677608180

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10366 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10366 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.