Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 40S0010-OYO oyodo

CENTRALNY WYSPRZĘGLIK SSANGYONG 40S0010-OYO OYODO

236.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

40S0010-OYO

producent:

OYODO

RODIUS 2.7 XDI 2004-09 ->/ACTION 2.0 XDI/2.7 XDI 2.3I 2006 -> 2012 /KYRON 2.0 XDI/2.7 XDI 2.3I 2005 -> /ACTION SPORT 2.0 XDI / 2.3I 2006 -> 2011 / ACTION SPORT II 2.3I 2012 -> / SKRZYNIA BIEGÓW 5 BIEGOWA/ producent: PHC VALEO
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 3036021100
Numer dostawcy: 40S0010-OYO

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CENTRALNY WYSPRZĘGLIK SSANGYONG 40S0010-OYO OYODO

numery OEM:
SSANGYONG      3036021100
SSANGYONG      3036021300
SSANGYONG      3036021301
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CENTRALNY WYSPRZĘGLIK SSANGYONG 40S0010-OYO OYODO w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.