Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Chrysler VOYAGER II (ES) 2.5 TD (1992.01-1995.09) 118km » 91-00159-2 rts
wybrany samochód: 
Chrysler Voyager Ii (es) 2.5 Td (1992.01-1995.09) 118km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00159-2 RTS

91-00159-2 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RTS
51.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

91-00159-2

producent:

RTS

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Gwint wewnętrzny 1 [mm]M14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm]M12x1,5
Długość [mm]222
Ciężar [kg]0,387
nr EAN8435130302175

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00159-2 RTS

KOŃCÓWKA DRĄŻKA RTS 91-00159-2
numery OEM:
FORD      1058380
FORD      1092378
FORD      1092380
SEAT      7M0422817
SEAT      7M0422817A
SEAT      7M0422817B
VOLKSWAGEN      7M0422817
VOLKSWAGEN      7M0422817A
VOLKSWAGEN      7M0422817B
FORD USA      95VW3281AF
FORD USA      95VW3281BB
FORD USA      95VW3281BC

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00159-2 RTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 91-00159-2 RTS:

Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Kamil, Smołdzino
2024-07-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jarosław, Tomaszów Lubelski
2020-08-18
 5/5
Kupiłem wewnętrzny niestety z lewym gwintem.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.