Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Volvo C70 II kabriolet (542) D3 (2010.10-2013.06) 150km » 881861 999804 sachs (zf sre)
wybrany samochód: 
Volvo C70 Ii Kabriolet (542) D3 (2010.10-2013.06) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 881861 999804 SACHS (ZF SRE)

881861 999804 Tarcza sprzęgła SACHS (ZF SRE)
sachs 881861 999804
1,570.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

881861 999804

producent:

SACHS (ZF SRE)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 881861 999804 SACHS (ZF SRE)

Tarcza sprzęgła - Spiek, śr. 228 mm; pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA G/KOMBI, CALIBRA A, OMEGA A, SPEEDSTER, VECTRA A, VECTRA B, ZAFIRA A 2.0-2.4 82-204 09.88-08.06
numery OEM:
OPEL      55354410
OPEL      664025
OPEL      664030
OPEL      664045
OPEL      664062
OPEL      664145
OPEL      664187
OPEL      664201
OPEL      664325
OPEL      90334560
OPEL      90443423
OPEL      90446720
OPEL      90540732
OPEL      90578944
OPEL      9192101
OPEL      9194767
OPEL      93170481
OPEL      93176401
OPEL      93180360
VAUXHALL      R90443423
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 881861 999804 SACHS (ZF SRE) w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.