Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford C-MAX II (DXA/CB7, DXA/CEU) 1.6 TDCi (2010.12-2019.06) 95km » 19239 sidem
wybrany samochód: 
Ford C-max Ii (dxa/cb7, Dxa/ceu) 1.6 Tdci (2010.12-2019.06) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19239 SIDEM

19239 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
37.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

19239

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
Zbieżność stożka1/6
Długość [mm]113
Wymiar gwintuFM14X1,5R
Wymiar stożka [mm]11,6
Rozmiar gwintu 1MM10X1,5R
parzyste numery artykułów19238
nr EAN5413978191079

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19239 SIDEM

numery OEM:
ALFA ROMEO      773 64 569
CITROËN      16 109 372 80
CITROËN      3817 87
FIAT      773 63 830
FIAT      773 64 569
OPEL      16 03 545
OPEL      16 09 458
PEUGEOT      16 109 372 80
PEUGEOT      3817 87
VAUXHALL      93 189 024

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19239 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19239 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.