Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-1270 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1270 OPTIMAL

G1-1270 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1270
53.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G1-1270

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 112
Wymagana ilość 1
Wymiar stożka [mm] 11,8
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,50 RHT M
parzyste numery artykułów G1-1271
nr EAN 4031185204736

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1270 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-1270 FIAT PUNTO III

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1270 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1270 producenta OPTIMAL

OPEL

1603545, 1609458

FIAT

77363830

ALFA ROMEO

77363830

numery OEM:
ALFA ROMEO      77363830
FIAT      77363830
OPEL      1603545
OPEL      1609458
VAUXHALL      93189024
VAUXHALL      93196542

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1270 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.