Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 19239 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19239 SIDEM

19239 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
37.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

19239

producent:

SIDEM

Strona zabudowy z prawej
Zbieżność stożka 1/6
Długość [mm] 113
Wymiar gwintu FM14X1,5R
Wymiar stożka [mm] 11,6
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,5R
parzyste numery artykułów 19238
nr EAN 5413978191079

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19239 SIDEM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19239 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19239 producenta SIDEM

OPEL

1603545, 1609458

FIAT

77363830, 77364569

CITROËN

1610937280, 381787

ALFA ROMEO

77364569

PEUGEOT

1610937280, 381787

numery OEM:
ALFA ROMEO      773 64 569
CITROËN      16 109 372 80
CITROËN      3817 87
FIAT      773 63 830
FIAT      773 64 569
OPEL      16 03 545
OPEL      16 09 458
PEUGEOT      16 109 372 80
PEUGEOT      3817 87
VAUXHALL      93 189 024

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19239 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 19239 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.