Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A4 B5 Avant (8D5) 2.8 (1996.10-2001.09) 193km » 50335 sidem
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 Avant (8d5) 2.8 (1996.10-2001.09) 193km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50335 SIDEM

50335 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

50335

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia
Zbieżność stożka1/10
Długość [mm]95
Wymiar gwintuMM22x1,5R
Wymiar stożka [mm]16,2
Rozmiar gwintu 1MM14x1,5R
nr EAN5413978124572

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50335 SIDEM

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 330 50 35
MERCEDES-BENZ      000 460 21 48
MERCEDES-BENZ      000 460 41 48
MERCEDES-BENZ      000 460 45 48
MERCEDES-BENZ      000 460 85 48
MERCEDES-BENZ      310 330 04 35
MERCEDES-BENZ      310 330 08 35
MERCEDES-BENZ      310 330 13 35

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50335 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50335 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.