Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi TT Roadster (FV9, FVR) 2.0 TFSI quattro (2014.11-???) 230km » 50738 sidem
wybrany samochód: 
Audi Tt Roadster (fv9, Fvr) 2.0 Tfsi Quattro (2014.11-???) 230km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50738 SIDEM

50738 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
77.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa
3 szt. wysyłka Czwartek
1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
               Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

50738

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Zbieżność stożka1/6
Długość [mm]167
Wymiar gwintuFM16X1,5R
Wymiar stożka [mm]16,9
Rozmiar gwintu 1MM14X1,5R
parzyste numery artykułów50739
nr EAN5413978189786

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50738 SIDEM

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      639 460 00 48
MERCEDES-BENZ      639 460 04 48
MERCEDES-BENZ      639 460 06 48

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50738 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 50738 SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.