Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » drążki kierownicze poprzeczne, pojedyncze części » drążek kierowniczy, końcówka drążka, pojedyncze części Mitsubishi LANCER VII Kombi (CS_W, CT_W) 1.6 (2003.09-2008.10) 98km » 53435 A sidem
wybrany samochód: 
Mitsubishi Lancer Vii Kombi (cs_w, Ct_w) 1.6 (2003.09-2008.10) 98km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Łącznik regulacyjny drążka kierowniczego poprzecznego 53435 A SIDEM

53435 A Łącznik regulacyjny drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
43.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

53435 A

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Długość [mm]381
parzyste numery artykułów53436 B
nr EAN5413978128266

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Łącznik regulacyjny drążka kierowniczego poprzecznego 53435 A SIDEM

numery OEM:
CITROËN      3812 A0
PEUGEOT      3812 A0

Zastosowanie Łącznik regulacyjny drążka kierowniczego poprzecznego 53435 A SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Łącznik regulacyjny drążka kierowniczego poprzecznego 53435 A SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.