Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A3 kabriolet (8V7, 8VE) S3 quattro (2014.04-2020.10) 300km » 54011 sidem
wybrany samochód: 
Audi A3 Kabriolet (8v7, 8ve) S3 Quattro (2014.04-2020.10) 300km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 54011 SIDEM

54011 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny SIDEM
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

54011

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyz prawej
Wymiar gwintuMM16X1,5R
Rozmiar gwintu 1MM16X1,5R
Długość przegub osiowy [mm]260
Tylko w połączeniu zNUT
nr EAN5413978201808

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 54011 SIDEM

numery OEM:
CITROËN      16 077 445 80*
CITROËN      16 109 763 80*
CITROËN      16 110 750 80*
CITROËN      4001 A1*
CITROËN      4001 E4*
CITROËN      4001 E5*
CITROËN      Part of
FIAT      134 10 19 080*
FIAT      134 10 21 080*
FIAT      134 58 54 080*
FIAT      134 92 27 080*
FIAT      135 22 68 080*
FIAT      135 92 25 080*
FIAT      135 92 26 080*
FIAT      136 89 95 080*
FIAT      136 99 43 080*
FIAT      137 28 71 080*
FIAT      138 53 38 080*
FIAT      138 53 39 080*
FIAT      717 24 231*
FIAT      Part of
PEUGEOT      16 077 445 80*
PEUGEOT      16 109 763 80*
PEUGEOT      16 110 750 80*
PEUGEOT      4001 A1*
PEUGEOT      4001 E4*
PEUGEOT      4001 E5*
PEUGEOT      Part of

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 54011 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 54011 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.