Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A5 (F53, F5P) 2.0 TDI quattro (2016.10-???) 190km » 81236 sidem
wybrany samochód: 
Audi A5 (f53, F5p) 2.0 Tdi Quattro (2016.10-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81236 SIDEM

81236 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
77.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

81236

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Zbieżność stożka1/8
Długość [mm]233
Wymiar gwintuFM16X1,5R
Wymiar stożka [mm]13,4
Rozmiar gwintu 1MM10X1,25R
parzyste numery artykułów81237
nr EAN5413978231942

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81236 SIDEM

numery OEM:
HYUNDAI      56820 2S000
HYUNDAI      56820 2T000
HYUNDAI      56820 2T190
HYUNDAI      56820 3S000
HYUNDAI      56820 3V190
HYUNDAI      56820 3Z200
KIA      56820 2S000
KIA      56820 2T000
KIA      56820 2T190
KIA      56820 3Q000
KIA      56820 3S000

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81236 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81236 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.