Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 81236 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81236 SIDEM

81236 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
77.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

81236

producent:

SIDEM

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Zbieżność stożka 1/8
Długość [mm] 233
Wymiar gwintu FM16X1,5R
Wymiar stożka [mm] 13,4
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,25R
parzyste numery artykułów 81237
nr EAN 5413978231942

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81236 SIDEM

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81236 ma zastosowanie do modeli samochodów

KIA

CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81236 producenta SIDEM

KIA

568202S000, 568202T000, 568202T190, 568203Q000, 568203S000

HYUNDAI

568202S000, 568202T000, 568202T190, 568203S000, 568203V190, 568203Z200

numery OEM:
HYUNDAI      56820 2S000
HYUNDAI      56820 2T000
HYUNDAI      56820 2T190
HYUNDAI      56820 3S000
HYUNDAI      56820 3V190
HYUNDAI      56820 3Z200
KIA      56820 2S000
KIA      56820 2T000
KIA      56820 2T190
KIA      56820 3Q000
KIA      56820 3S000

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81236 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 81236 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.