Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L43132 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L43132 MONROE

L43132 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
monroe L43132
50.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L43132

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,900
Wymagana ilość 1
Gwint wewnętrzny [mm] 16x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 32
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 7,5
nr EAN 5412096460531

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L43132 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: HYUNDAI GRANDEUR, I40 I, I40 I CW, IX35, SONATA VI, KIA CARENS IV, CARNIVAL IV, OPTIMA, SPORTAGE III 1.6-Electric 06.09-
numery OEM:
HYUNDAI      56820-2S000
HYUNDAI      56820-2T000
HYUNDAI      56820-2T190
HYUNDAI      56820-3Q000
HYUNDAI      56820-3S000
HYUNDAI      56820-3V190
HYUNDAI      568202S010
KIA      56820-2S000
KIA      56820-2T000
KIA      56820-2T190
KIA      56820-3Q000
KIA      56820-3S000
KIA      56820-3V190

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L43132 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L43132 MONROE:

2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.