Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Cadillac BLS Wagon 2.8 T AWD (2008.10-???) 280km » 9049 sidem
wybrany samochód: 
Cadillac Bls Wagon 2.8 T Awd (2008.10-???) 280km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9049 SIDEM

9049 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
59.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

9049

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
Zbieżność stożka1/6
Długość [mm]136
Wymiar gwintuFM14X1,5R
Wymiar stożka [mm]12,3
Rozmiar gwintu 1MM12X1,5R
parzyste numery artykułów9048
nr EAN5413978175260

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9049 SIDEM

numery OEM:
FIAT      773 63 712
OPEL      16 03 228
SAAB      12 781 813
SAAB      12 787 822
SAAB      12 801 424
SAAB      52 35 668
SAAB      52 39 322
SAAB      93 194 522
VAUXHALL      93 172 255

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9049 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9049 SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.