Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel ASCONA C (J82) 2.0 i (F11, M11, F68, M68) (1986.09-1988.08) 115km » 9930 sidem
wybrany samochód: 
Opel Ascona C (j82) 2.0 I (f11, M11, F68, M68) (1986.09-1988.08) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9930 SIDEM

9930 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
32.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

9930

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowygóra
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka1/6
Długość [mm]68
Wymiar gwintuFM12x1,5R
Wymiar stożka [mm]10,7
Rozmiar gwintu 1MM10x1,25R
nr EAN5413978157006

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9930 SIDEM

numery OEM:
OPEL      16 03 009
OPEL      16 03 645
OPEL      3 24 042
OPEL      3 24 050
VAUXHALL      26 011 925
VAUXHALL      26 087 868
VAUXHALL      93 192 419
SMART      451 338 00 37
SMART      451 338 01 37

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9930 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 9930 SIDEM:

Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
Michał, Gorzów Wielkopolski
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.