Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-034 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-034 OPTIMAL

G1-034 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-034
37.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-034

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 67
Wymagana ilość 2
Wymiar stożka [mm] 10,6
Gwint wewnętrzny [mm] M12 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25 RHT M
nr EAN 4031185910347

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-034 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-034 OPEL CORSA A/B/C,TIGRA L=P

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-034 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

SMART

CABRIO, CITY-COUPE, CROSSBLADE, ROADSTER, ROADSTER coupe, FORFOUR, FORTWO coupe

IVECO

MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI

CHEVROLET

IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-034 producenta OPTIMAL

OPEL

1603009, 1603645, 324050

SMART

4513380037, 4513380137, A4513380037, A4513380137

CHEVROLET

26011925, 26087868, 93192419

numery OEM:
OPEL      1603009
OPEL      1603645
OPEL      324050
VAUXHALL      26011925
VAUXHALL      26087868
VAUXHALL      93192419
CHEVROLET      26011925
CHEVROLET      26087868
CHEVROLET      93192419
SMART      4513380037
SMART      4513380137
SMART      A4513380037
SMART      A4513380137

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-034 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.