Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » sterowanie sprzęgłem » siłownik sprzęgła

siłownik sprzęgła

wybierz markę samochodu:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
96.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 22.22
System hamulcowy FAG
Materiał Aluminium
Liczba otworów do mocowania 1
Rozmiar gwintu 1 Plug-In
nr EAN 8717109061871
cena brutto:
76.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 22,2
nr EAN 5900427258211
Średnica tłoka [mm] 22,2
nr EAN 3165144022633
cena brutto:
127.00 zł
 Kup
System hamulcowy SACHS
otwór Ø [mm] 22,2
Wymiar gwintu plug-in connect.sys.
Materiał Aluminium
nr EAN 8432509608180
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 22
nr EAN 5012759462089
Ciężar [kg] 0,610
dla numeru OE 8E0 721 257 B
nr EAN 4027816268680
Średnica [mm] 22,2
System hamulcowy Sach
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 22,2
System hamulcowy SACHS
Wymiar gwintu 13
Materiał Aluminium
nr EAN 8032532107065
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108366580
Parametr NZ-22X41
Sposób montażu spięty
nr EAN 5907558580167
Jednostkaszt.
EAN4059923022749
StanFabrycznie nowy
Średnica [mm] 22
System hamulcowy FAG
nr EAN 8430320043500
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Średnica [mm]22,2
MateriałTworzywo sztuczne
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.