Części do samochodów e-autoparts.pl
zwrot Taxfree
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
logowanie
Zaloguj się
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » Wał napędowy, VKJC 1283 skf

Wał napędowy VKJC 1283 SKF

VKJC 1283 Wał napędowy SKF
skf VKJC 1283
Wał napędowy VKJC 1283
322.00 zł
Kup
 

przewidywany
termin realizacji ?

2 szt. wysyłka dzisiaj
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

VKJA 5354, VKJP 3037 R

numer części:

VKJC 1283

producent:

SKF

Długość [mm] 620
Wymiar gwintu M20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 52,3
Ilość zębów, pierścień ABS 26
Ø pierścienia ABS [mm] 85
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 84
Średnica przegubu trójbieżnego (Tripode) [mm] 30
strona zabudowy oś przednia, z lewej
nr EAN 7316572896860
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy VKJC 1283 SKF

Półoś napędowa przód L 620mm (dla pojazdów z ABS) RENAULT CLIO II, KANGOO, KANGOO EXPRESS 1.2-1.9D 08.97-
numery OEM:
RENAULT      77 00 103 731
RENAULT      77 00 106 007
RENAULT      77 00 108 248
RENAULT      77 00 110 484
RENAULT      77 00 111 259
RENAULT      77 00 111 506
RENAULT      77 00 115 011
RENAULT      77 01 056 622
RENAULT      77 01 352 770
RENAULT      77 01 352 772
RENAULT      77 01 352 881
RENAULT      77 11 135 180
RENAULT      77 11 135 242
RENAULT      77 11 135 246
RENAULT      77 11 135 247
RENAULT      82 00 231 680
RENAULT      82 00 410 080
RENAULT      82 00 844 451

Zastosowanie Wał napędowy VKJC 1283 SKF w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy VKJC 1283 SKF:

2021-08-21
 5/5
Pasuje do Volvo S40 T5. Na razie po ponad 1000 km działa bez zarzutu.
2020-09-01
 2/5
Wał wygląda na zamiennik wału firmy TRW
2020-08-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-08-21
 5/5
Pasuje do Volvo S40 T5. Na razie po ponad 1000 km działa bez zarzutu.
2020-04-16
 5/5
Zakup skf VKJC 6170 polecił mi mój mechanik
2020-01-08
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
zobacz instrukcję montażu VKJC 1283zobacz instrukcję montażu VKJC 1283

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.