Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 108 411 topran

Jednostka sterująca, układ zapłonowy 108 411 TOPRAN

108 411 Jednostka sterująca, układ zapłonowy TOPRAN
101.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

108 411

producent:

TOPRAN

Układ zapłonowy cewkowy Tranzystorowy układ zapłonowy (TZ)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez cewki
Ilość biegunów 4
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Cewka zapłonowa Z korpusem z radiatorem
Napięcie znamionowe [V] 12

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 108 411 TOPRAN

Moduł zapłonowy (4 pin) pasuje do: AUDI A2, A3, A4 B5, A4 B6, A4 B7; SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, AROSA, CORDOBA, EXEO, EXEO ST, IBIZA II, IBIZA III, INCA, LEON, TOLEDO II 1.0-2.0 09.93-12.17
numery OEM:
AUDI      032 905 106-S
AUDI      032 905 106BS
AUDI      032 905 106DS
AUDI      032 905 106ES
AUDI      JZZ 905 106-S
SEAT      032 905 106-S
SEAT      032 905 106BS
SEAT      032 905 106DS
SEAT      032 905 106ES
SEAT      JZZ 905 106-S
SKODA      032 905 106-S
SKODA      032 905 106BS
SKODA      032 905 106DS
SKODA      032 905 106ES
SKODA      JZZ 905 106-S
VOLKSWAGEN      032 905 106-S
VOLKSWAGEN      032 905 106BS
VOLKSWAGEN      032 905 106DS
VOLKSWAGEN      032 905 106ES
VOLKSWAGEN      JZZ 905 106-S
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 108 411 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Jednostka sterująca, układ zapłonowy 108 411 TOPRAN:

2019-09-29
 5/5
Ogólnie przebieg transakcji pozytywny, dobra jakość i niezła cena
2009-07-28
 5/5
Produkt po zainstalowaniu sprawuję się bez zarzutu. Jest znacznie tańszy od orginału. Polecam!!!
2020-01-19
 5/5
tania i śmiga a nie mam lekkiej nogi

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.