Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 110 960 topran

Koło pasowe, wał korbowy 110 960 TOPRAN

110 960 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
topran 110 960
Koło pasowe, wał korbowy 110 960
110 960
topran 110 960 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 110 960 topran
 

    Ocena:
numer części:

110 960

producent:

TOPRAN

Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasowe Koło pasowe paska wieloklinowego
Materiał Guma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wysprzęglony
Liczba rowków 5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 110 960 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: SEAT AROSA; SKODA FELICIA I, FELICIA II; VW CADDY II, LUPO I, POLO, POLO III 1.7D/1.9D 10.94-07.05
numery OEM:
SEAT      028 105 243AA
SEAT      028 105 243AC
SKODA      028 105 243AA
SKODA      028 105 243AC
VOLKSWAGEN      028 105 243AA
VOLKSWAGEN      028 105 243AC

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 110 960 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.