Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A3 Limousine (8VS, 8VM) 2.0 TDI (2013.05-2020.10) 110km » 115 096 topran
wybrany samochód: 
Audi A3 Limousine (8vs, 8vm) 2.0 Tdi (2013.05-2020.10) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 115 096 TOPRAN

115 096 Sprzęgło, wentylator chłodzenia TOPRAN
244.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

115 096

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Ogrzewanie/chłodzenieSprzęgło wiskotyczne
Ogrzewanie/chłodzeniezawiera koło wentylatora

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 115 096 TOPRAN

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: MERCEDES SPRINTER 2-T (B901, B902), SPRINTER 3,5-T (B906), SPRINTER 3-T (B903), SPRINTER 3-T (B906), SPRINTER 4,6-T (B906) 2.1D-3.0D 04.00-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 200 81 23
MERCEDES-BENZ      000 200 90 23
MERCEDES-BENZ      000 200 96 23
MERCEDES-BENZ      000 200 97 23
MERCEDES-BENZ      A000 200 81 23
MERCEDES-BENZ      A000 200 90 23
MERCEDES-BENZ      A000 200 96 23
MERCEDES-BENZ      A000 200 97 23
VOLKSWAGEN      076 121 301A
VOLKSWAGEN      076 121 301B
VOLKSWAGEN      076 121 301C
VOLKSWAGEN      076 121 301D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 115 096 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Sprzęgło, wentylator chłodzenia 115 096 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.