Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Citroën DS4 (NX_) 1.6 HDi 115 (2012.08-2015.07) 114km » 401 821 topran
wybrany samochód: 
Citroën Ds4 (nx_) 1.6 Hdi 115 (2012.08-2015.07) 114km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 401 821 TOPRAN

401 821 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
60.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

401 821

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
Gwint zewn. [mm]M 14 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm]M 14 x 1,5
Długość [mm]175

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 401 821 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: MERCEDES C (CL203), C T-MODEL (S203), C T-MODEL (S204), C (W203), C (W204), CLC (CL203), CLK (A209), CLK (C209), SLK (R171) 1.6-6.2 05.00-08.14
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      203 330 20 03
MERCEDES-BENZ      203 330 40 03
MERCEDES-BENZ      204 330 10 03
MERCEDES-BENZ      A203 330 20 03
MERCEDES-BENZ      A203 330 40 03
MERCEDES-BENZ      A204 330 10 03

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 401 821 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 401 821 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.