Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 500 901 topran

koło wentylatora, chłodzenie silnika 500 901 TOPRAN

500 901 koło wentylatora, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 500 901
koło wentylatora, chłodzenie silnika 500 901
69.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka dzisiaj
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

500 901

producent:

TOPRAN

średnica zewnętrzna [mm] 460
Liczba łopatek wentylatora 11
Ogrzewanie/chłodzenie do sprzęgła wiskotycznego

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika 500 901 TOPRAN

Wiatrak wentylatora pasuje do: BMW 5 (E34), 5 (E39), 7 (E32), 7 (E38), 8 (E31) 3.0-5.6 09.87-12.03
numery OEM:
BMW      1152 1 712 110
BMW      1152 1 712 847

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika 500 901 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o koło wentylatora, chłodzenie silnika 500 901 TOPRAN:

2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.