Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Lancia THESIS (841_) 3.2 V6 (841.AXF110) (2003.05-2009.07) 230km » 01.19.153 trucktec automotive gmbh
wybrany samochód: 
Lancia Thesis (841_) 3.2 V6 (841.axf110) (2003.05-2009.07) 230km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy 01.19.153 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

01.19.153 Pasek klinowy wielorowkowy TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
45.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

8PK1417, 8PK1418, 8PK1419, 8PK1421, 8PK1422, 8PK1423

numer części:

01.19.153

Status produktu: Normalny
dla numeru OE8PK1420
Długość [mm]1420
Ilość żeber8

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 01.19.153 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      906 993 7196
MERCEDES-BENZ      906 997 2492
MERCEDES-BENZ      A906 993 7196
MERCEDES-BENZ      A906 997 2492
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 01.19.153 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.