Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » J4981001 herth+buss jakoparts

Sworzeń wahacza J4981001 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4981001 Sworzeń wahacza HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4981001

Wymiar stożka [mm] 16
Zbieżność stożka 1/8
Rozmiar gwintu 1 M14x1,50
nr EAN 4029416139469

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza J4981001 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Sworzeń wahacza przód L/P (góra przód) (średnica stożka 16mm) pasuje do: FORD MAVERICK; NISSAN PICK UP, TERRANO I, TERRANO II, URVAN 2.0-3.0D 12.82-09.07
numery OEM:
NISSAN      40110-01G00
NISSAN      40110-01G25
NISSAN      40110-01G26
NISSAN      40110-01G27
NISSAN      40110-0F000
NISSAN      40110-T3060
NISSAN      40110-T6025
NISSAN      40110-V0100
NISSAN      D0110-01G25
NISSAN      D0110-01G26

Zastosowanie Sworzeń wahacza J4981001 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.