Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-01-120 ashika

Filtr oleju 10-01-120 ASHIKA

10-01-120 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-01-120
Filtr oleju 10-01-120
12.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-01-120

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 71,5
średnica zewnętrzna [mm] 65,4
Średnica zabudowy [mm] 61,5
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
nr EAN 8033001186987

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-01-120 ASHIKA

numery OEM:
NISSAN      15208-1HC0A
NISSAN      15208-3J400
NISSAN      15208-65F00
NISSAN      15208-65F0A
NISSAN      15208-65F0B
NISSAN      15208-9F600
NISSAN      1520831U00
NISSAN      1520831U0C
NISSAN      152083J400XX
NISSAN      1520865F01
NISSAN      1520865F0C
NISSAN      1520865F1A
NISSAN      1520865F1B
NISSAN      152089F60A
NISSAN      AY100-NS004
RENAULT      152009645R
RENAULT      152085758R
RENAULT      1520865F0B
RENAULT      152088066R
RENAULT      77 01 068 766
RENAULT      7701053054
INFINITI      1520865F00
INFINITI      1520865F0A
INFINITI      1520865F0B
INFINITI      1520865F1A
INFINITI      1520865F1B
INFINITI      152089F600
INFINITI      152089F60A

Zastosowanie Filtr oleju 10-01-120 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-01-120 ASHIKA:

2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.