Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-01-122 ashika

Filtr oleju 10-01-122 ASHIKA

10-01-122 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-01-122
Filtr oleju 10-01-122
11.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-01-122

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 65
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica zabudowy [mm] 71
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
nr EAN 8033001276299

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-01-122 ASHIKA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      A6071840225
NISSAN      15208-00Q0D
NISSAN      15208-00Q1D
NISSAN      15208-AW300
NISSAN      1520800Q0G
NISSAN      1520800QAF
OPEL      04415442
OPEL      04434962
OPEL      4415442
OPEL      4434962
OPEL      93181255
OPEL      93198441
RENAULT      152089599R
RENAULT      8200274858
RENAULT      8200768927
RENAULT      8200867980
RENAULT      8671017369
SUZUKI      16510-67JG0
SUZUKI      16510-67JG0-000
SUZUKI      1651084A10
SUZUKI      1651084A10000
SUZUKI      1651084A11
SUZUKI      1651084A11000
SUZUKI      1651084CT0000
SUZUKI      1651084CT02ND
VAUXHALL      93181255
VAUXHALL      93198441
DACIA      15208-5488R
DACIA      8200768927
DACIA      8200867980
DACIA      8671017369
SMART      2811800310
SMART      A2811800310

Zastosowanie Filtr oleju 10-01-122 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-01-122 ASHIKA:

2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.