Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH9739 fram

Filtr oleju PH9739 FRAM

PH9739 Filtr oleju FRAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH9739

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 76
Wymiar gwintu M20x1,5
Wysokość [mm] 63
nr EAN 5022650268758

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH9739 FRAM

numery OEM:
HONDA      15400RZ0G01
IVECO      J1314020
IVECO      J1315020
MITSUBISHI      M883804
NISSAN      1520800Q0D
NISSAN      1520800Q0G
NISSAN      1520800Q0H
NISSAN      1520800Q0J
NISSAN      1520800QAC
NISSAN      1520800QAF
NISSAN      15208AW300
NISSAN      15208BN700
RENAULT      8200274858
RENAULT      8200292649
RENAULT      8200768927
RENAULT      8200867980
SUZUKI      1651067JG0
SUZUKI      1651084A11
SUZUKI      1651084A11000
SUZUKI      1651084A12
SUZUKI      1651084A12000
SUZUKI      1651084CT02ND
AC      X4285E
SMART      2811800310

Zastosowanie Filtr oleju PH9739 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH9739 FRAM:

Michał, Sanok
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Anatol, Wałbrzych
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.