Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-02-214 ashika

Filtr oleju 10-02-214 ASHIKA

10-02-214 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-02-214
Filtr oleju 10-02-214
10-02-214
10.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-02-214

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 91
średnica zewnętrzna [mm] 65,4
Średnica zabudowy [mm] 62
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 x 16
nr EAN 8033001187212

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-02-214 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      1560001020
TOYOTA      1560016010
TOYOTA      1560016011
TOYOTA      9008091210
TOYOTA      90915-03004
TOYOTA      90915-10002
TOYOTA      90915-10004
TOYOTA      90915-TA002
TOYOTA      90915-YZZE2
TOYOTA      90915CA001
TOYOTA      90915YZZA1
TOYOTA      90915YZZF1
TOYOTA      90915YZZJ2
LOTUS      A120E6277S
LOTUS      A131E6022S

Zastosowanie Filtr oleju 10-02-214 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-02-214 ASHIKA:

2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.