Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1312014 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1312014 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1312014 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1312014
24.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

J1312014

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 89
średnica zewnętrzna [mm] 65
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 - 16UNF
Kolor czarny
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131002
nr EAN 4029416014100

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1312014 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: DAIHATSU CHARMANT, ROCKY; NISSAN CEDRIC; TOYOTA ALPHARD I, AVENSIS, AVENSIS VERSO, CALDINA, CAMRY, CELICA, COROLLA, HARRIER, MR2 I, MR2 II, NOAH/VOXY, PREVIA 1.3-3.0 11.81-
numery OEM:
DAIHATSU      15601-87110
DAIHATSU      15601-87110-000
ISUZU      20M01R2251
TOYOTA      15600-01020
TOYOTA      15600-16010
TOYOTA      15600-16011
TOYOTA      15601-76008
TOYOTA      90080-91210
TOYOTA      90915-03004
TOYOTA      90915-10002
TOYOTA      90915-10004
TOYOTA      90915-CA001
TOYOTA      90915-TA002
TOYOTA      90915-YZZA1
TOYOTA      90915-YZZE2
TOYOTA      90915-YZZF1
TOYOTA      90915-YZZJ2
TOYOTA      AY100-TY014

Zastosowanie Filtr oleju J1312014 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.