Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-08-891 ashika

Filtr oleju 10-08-891 ASHIKA

10-08-891 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-08-891
Filtr oleju 10-08-891

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-08-891

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 57
średnica zewnętrzna [mm] 76
Średnica zabudowy [mm] 71,4
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
nr EAN 8033001188141

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-08-891 ASHIKA

numery OEM:
CHRYSLER      J0033408
NISSAN      15208-00QAB
NISSAN      15208-BN700
NISSAN      1520800Q0F
NISSAN      1520800Q0H
NISSAN      8200033408
RENAULT      7700871919
RENAULT      7700873583
RENAULT      7700873603
RENAULT      8200768913
RENAULT      8200867976
SUZUKI      16510-84CT0
SUZUKI      1651067JG0000
SUZUKI      1651084A10000
SUZUKI      1651084A11
SUZUKI      1651084A11000
SUZUKI      1651084CT0000
DACIA      7700274177

Zastosowanie Filtr oleju 10-08-891 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-08-891 ASHIKA:

Mirosława, Warszawa
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jakub, Dutów
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Ruda Śląska
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
ZBIGNIEW, KRASNIK
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Grójec
2024-09-24
 5/5
ok

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.