Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO036 ashika

Filtr oleju 10-ECO036 ASHIKA

10-ECO036 Filtr oleju ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-ECO036

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 74
średnica zewnętrzna [mm] 65
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Średnica zabudowy [mm] 43
nr EAN 8033001186383

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO036 ASHIKA

numery OEM:
FORD      1152049
FORD      1213177
FORD      1343102
MAZDA      L321-14-302
MAZDA      L32114300
MAZDA      L32114300A
MAZDA      L321143029A
MAZDA      L321143029U
MAZDA      L32314300
MAZDA      LF01-14-302
MAZDA      LF01-14-302-9A
MAZDA      ZZCA23802
MERCEDES-BENZ      6543813
FORD USA      3S7Z6731A

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO036 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO036 ASHIKA:

2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.