Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » CH9382ECO fram

Filtr oleju CH9382ECO FRAM

CH9382ECO Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH9382ECO

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 65
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Wysokość [mm] 74
nr EAN 5022650266983

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH9382ECO FRAM

numery OEM:
FORD      1113468
FORD      1124160
FORD      1127050
FORD      1152049
FORD      1213177
FORD      1314369
FORD      1343102
FORD      1357783
FORD      1S7G6744AC
FORD      1S7J6744AC
FORD      1S7J6744BA
FORD      4S7J6744AA
FORD      IS7G6744AC
IVECO      J1313025
MAZDA      L32114302
MAZDA      L321143029A
MAZDA      LF0114302
MAZDA      LF01143029A
MAZDA      LF0114302A
AC      AC6192E
AC      AC6193E

Zastosowanie Filtr oleju CH9382ECO FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH9382ECO FRAM:

2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.