Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1313025 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1313025 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1313025 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1313025
 

    Ocena:
numer części:

J1313025

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 75
średnica zewnętrzna [mm] 68
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Średnica 1 [mm] 38
Średnica 2 [mm] 38
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416143381

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1313025 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: FORD GALAXY II, MONDEO III, MONDEO IV, S-MAX; MAZDA 3, 6, CX-7, MPV II 1.6-2.5 10.00-06.15
numery OEM:
FORD      1113468
FORD      1124160
FORD      1127050
FORD      1152049
FORD      1213177
FORD      1314369
FORD      1343102
FORD      1357783
FORD      152049
FORD      1S7G-6714-AF
FORD      1S7G6744AC
FORD      1S7J- 6744 -AC
FORD      1S7J-6744B-A
FORD      1S7J6744MC
FORD      1S7Z6885AA
FORD      3M4G-6714-AB
FORD      3M4G6714AA
FORD      3M4G6744AA
FORD      3M4G6744AB
FORD      3M4Z6714AC
FORD      3M4Z6744AC
FORD      3S7J-6744-AA
FORD      3S7Z6731A
FORD      4S7J-6744-AA
FORD      EFL404
FORD      EFL911
FORD      FL2017B
MAZDA      L321-14-302
MAZDA      L321-14-302 9A
MAZDA      L321-14-3029U
MAZDA      L321-14-302A9U
MAZDA      LF01-14-302
MAZDA      LF01-14-302 9A
MAZDA      ZZCA-23-802

Zastosowanie Filtr oleju J1313025 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.