Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO065 ashika

Filtr oleju 10-ECO065 ASHIKA

10-ECO065 Filtr oleju ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-ECO065

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 67
Średnica wewnętrzna [mm] 14
Średnica zabudowy [mm] 39
nr EAN 8033001429701

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO065 ASHIKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      55197218
ALFA ROMEO      55238304
ALFA ROMEO      73504027
FIAT      55197218
FIAT      71772815
FORD      1565249
FORD      1758774
LANCIA      55197218
OPEL      05650367
OPEL      5650367
OPEL      650220
OPEL      93186856
OPEL      95517669
SUZUKI      16510M86J20000
SUZUKI      16510N86J00
SUZUKI      16510N86J00000
SUZUKI      16511-85E10
VAUXHALL      93186856

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO065 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO065 ASHIKA:

2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-09-24
 5/5
ok
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.