Rodzaj filtra | Wkład filtra |
średnica zewnętrzna [mm] | 67 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 22 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 28 |
Wysokość [mm] | 100 |
nr EAN | 5908242683331 |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, KAMOKA F111501 KAMOKA
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
JIMNY samochód terenowy zamknięty, GRAND VITARA I, CARRY, WAGON R+, IGNIS I, LIANA, ALTO VI
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
2503100, 55197218, 55238304, 6001073247, 71773178, 73504027
55197218
4708750, 5650367, 93186856, 93193573, 95517669
1651086J00000, 16510M86J20, 16510M86J20000, 16510N86J00, 16510N86J00000, 1651185E10, 1651185E10000, 1654086J00000
1565249, 1758774
55197218, 73504027
ALFA ROMEO | 55197218 | |
ALFA ROMEO | 73504027 | |
FIAT | 2503100 | |
FIAT | 55197218 | |
FIAT | 55238304 | |
FIAT | 6001073247 | |
FIAT | 71773178 | |
FIAT | 73504027 | |
FORD | 1565249 | |
FORD | 1758774 | |
GMC | 93186856 | |
GMC | 93193573 | |
LANCIA | 55197218 | |
OPEL | 4708750 | |
OPEL | 5650367 | |
OPEL | 93186856 | |
OPEL | 93193573 | |
OPEL | 95517669 | |
SUZUKI | 16510-86J00-000 | |
SUZUKI | 16510M86J20 | |
SUZUKI | 16510M86J20-000 | |
SUZUKI | 16510N86J00 | |
SUZUKI | 16510N86J00-000 | |
SUZUKI | 16511-85E10 | |
SUZUKI | 16511-85E10-000 | |
SUZUKI | 1654086J00000 |
Zastosowanie Filtr oleju, KAMOKA F111501 KAMOKA w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju, KAMOKA F111501 KAMOKA:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.