Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO095 ashika

Filtr oleju 10-ECO095 ASHIKA

10-ECO095 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-ECO095
Filtr oleju 10-ECO095
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-ECO095

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość całkowita [mm] 105
średnica zewnętrzna [mm] 65,7
Średnica wewnętrzna [mm] 41
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 18
Średnica zabudowy [mm] 48,5
Średnica zabudowy 1 / Średnica zabudowy 2 25
nr EAN 8033001668827

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO095 ASHIKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      71765646
FIAT      55206816
FIAT      55207208
FIAT      55214974
FIAT      55238284
FIAT      6000626024
FIAT      71751114
FIAT      71751127
FIAT      71751128
FIAT      71770689
FIAT      71773840
OPEL      00650017
OPEL      00650061
OPEL      00860134
OPEL      0650017
OPEL      0650061
OPEL      0860134
OPEL      55565960
OPEL      55577033
OPEL      650017
OPEL      650061
OPEL      650221
OPEL      860134
OPEL      93191747
OPEL      95528278
SAAB      55565960
SAAB      55577033
SAAB      93167122
SUZUKI      1651068L10
SUZUKI      1651079J60
SUZUKI      16510M68L10
SUZUKI      55206816
SUZUKI      71751114
SUZUKI      93195862
VAUXHALL      55565960
VAUXHALL      55577033
VAUXHALL      93195862
CHEVROLET      55565960
CHEVROLET      55577033
CHEVROLET      95517794
CHEVROLET      EC93195862
PIAGGIO      B011392

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO095 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO095 ASHIKA:

2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.