Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 1703070 kraft automotive

Filtr oleju 1703070 KRAFT AUTOMOTIVE

1703070 Filtr oleju KRAFT AUTOMOTIVE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

1703070

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Wysokość [mm] 105
Średnica wewnętrzna [mm] 26
Średnica wewnętrzna [mm] 41
średnica zewnętrzna [mm] 66
średnica zewnętrzna [mm] 64
Numer seryjny 1703070
Rodzaj filtra Wkład filtra
nr EAN 5901159225953

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 1703070 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
CITROËN      1109 CJ
FIAT      55206816
FIAT      55207208
FIAT      55214974
FIAT      71751114
FIAT      71751127
FIAT      71751128
FORD      1724 214
OPEL      650231
OPEL      860134
PEUGEOT      1109 CJ
SUZUKI      16510-68L10
SUZUKI      16510-68L10-000
SUZUKI      16510-79J60
SUZUKI      16510-79J60-000

Zastosowanie Filtr oleju 1703070 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 1703070 KRAFT AUTOMOTIVE:

2023-05-08
 5/5
Oky
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-11-10
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.