Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-02-250 ashika

Tarcza sprzęgła 80-02-250 ASHIKA

80-02-250 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-250

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-02-250

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 225
Średnica wewnętrzna [mm] 150
Średnica otworu centrującego [mm] 27,5
Ilość zębów 20
Profil piasty 34,3
nr EAN 8033001259315

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-250 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      31250-32040
TOYOTA      31250-32042
TOYOTA      3125020253
TOYOTA      3125032030
TOYOTA      3125032031
TOYOTA      3125032032
TOYOTA      3125032041
TOYOTA      3125032050
TOYOTA      3125032051
TOYOTA      3125032060
TOYOTA      3125032061
zamienniki:
1862 744 006
brak
SACHS
323 0370 60
brak
LuK - Aftermarket Service oHG
1878 077 542
brak
SACHS
DT-059
brak
AISIN
DF-250
brak
JAPANPARTS
J2202014
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2202044
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-250 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.