Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Audi A4 B5 (8D2) 2.5 TDI (1997.09-2000.11) 150km » TYD129U exedy
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 (8d2) 2.5 Tdi (1997.09-2000.11) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła TYD129U EXEDY

TYD129U Tarcza sprzęgła EXEDY

    Ocena:
numer części:

TYD129U

dostawca:

EXEDY

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez TYD129UF
Ilość zębów20
Średnica wewnętrzna [mm]150
średnica zewnętrzna [mm]225
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez TYD129UF

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła TYD129U EXEDY

Tarcza sprzęgła (225mm) pasuje do: TOYOTA
numery OEM:
TOYOTA      3125005023
TOYOTA      3125017040
TOYOTA      3125020180
TOYOTA      3125020250
TOYOTA      3125020251
TOYOTA      3125020330
TOYOTA      3125020331
TOYOTA      3125032010
TOYOTA      3125032030
TOYOTA      3125032031
TOYOTA      3125032032
TOYOTA      3125032040
TOYOTA      3125032041
TOYOTA      3125032042
TOYOTA      3125032060
TOYOTA      3125033010
TOYOTA      3125033011

Zastosowanie Tarcza sprzęgła TYD129U EXEDY w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.