Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » DF-243 japanparts

Tarcza sprzęgła DF-243 JAPANPARTS

DF-243 Tarcza sprzęgła JAPANPARTS
japanparts DF-243
 

    Ocena:
numer części:

DF-243

producent:

JAPANPARTS

Średnica [mm] 225
Średnica wewnętrzna [mm] 150
Średnica otworu centrującego [mm] 28
Ilość zębów 20
Profil piasty 26
nr EAN 8033001042078

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła DF-243 JAPANPARTS

TARCZA SPRZ JAPANPARTS DF-243
numery OEM:
DAIHATSU      3125035121
TOYOTA      31250-32010
TOYOTA      31250-32050
TOYOTA      31250-32051
TOYOTA      31250-32060
TOYOTA      31250-32061
TOYOTA      31250-32080
TOYOTA      3125005020
TOYOTA      3125005021
TOYOTA      3125005050
TOYOTA      3125005090
TOYOTA      3125005091
TOYOTA      3125020251
TOYOTA      3125020252
TOYOTA      3125020330
TOYOTA      3125020331
TOYOTA      3125020332
TOYOTA      3125020333
TOYOTA      3125035120
TOYOTA      3125035382
TOYOTA      3125062011
zamienniki:
1862 744 006
brak
SACHS
323 0370 60
brak
LuK - Aftermarket Service oHG
1862 919 002
brak
SACHS
1878 077 542
brak
SACHS
DT-034
brak
AISIN
J2202015
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2202043
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
114517
brak
NK

Zastosowanie Tarcza sprzęgła DF-243 JAPANPARTS w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.