Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy » DB4021 trw

Bęben hamulcowy DB4021 TRW

DB4021 Bęben hamulcowy TRW
trw DB4021
Bęben hamulcowy DB4021
DB4021
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

DB4021

producent:

TRW

Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 56
Średnica otworu centrującego [mm] 57
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 229
Rozmiar gwintu 1 14,5
Rozmiar gwintu 2 10,5
Średnica bębna hamulcowego 200,0
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 201
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 37,5
Ilość otworów 4
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
nr EAN 3322937075065

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy DB4021 TRW

Bęben hamulcowy tył pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, KADETT D, KADETT E, KADETT E COMBO, KADETT E/KOMBI 1.2-1.8 08.79-08.02
numery OEM:
BEDFORD      5 68 058
BEDFORD      90086194
BEDFORD      90193915
OPEL      5 68 053
OPEL      5 68 058
OPEL      90086194
OPEL      90193915
VAUXHALL      5 68 058
VAUXHALL      90086194
VAUXHALL      90193915

Zastosowanie Bęben hamulcowy DB4021 TRW w samochodach:

Opinie Klientów o Bęben hamulcowy DB4021 TRW:

2021-02-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-03
 5/5
bębny zamontowane hamulce działają bardzo dobrze

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.