Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » XABS159 quinton

Czujnik, prędkość obrotowa koła, CI XABS159 QUINTON

XABS159 Czujnik, prędkość obrotowa koła, CI QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

XABS159

producent:

QUINTON

Długość [mm]:75
Szerokość [mm]:50
Wysokość [mm]:75
Długość przewodu [mm]:1490

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła, CI XABS159 QUINTON

numery OEM:
PORSCHE      955 606 405 10
PORSCHE      955 606 405 11
PORSCHE      955 606 40510
SEAT      95 560 640 511
SKODA      7L0927807A
SKODA      7L0927807B
VOLKSWAGEN      7L0 927 807A
VOLKSWAGEN      7L0 927 807B
VOLKSWAGEN      955 606 405 11
VAG      7L0 927 807 A
VAG      7L0 927 807 B
VAG      7L0 927 807A
VAG      7L0 927 807B

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła, CI XABS159 QUINTON w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.