Koła pasowe | z kołem pasowym |
nr EAN | 8430632061421 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna F142 DOLZ
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6
S-TYPE II, X-TYPE I, XJ, XK II coupe, XK II, XF I, XF SPORTBRAKE
2S7Z8501BG, 3006897, 3045741, 3600265, 3667653, 3715703, 3800766, 4096620, 4356532, 4448290, 4473998, 4551517, 4640837, 4697878, 5191315, 5362332, 5L8E8K543AA, 5L8Z8501A, 5L8Z8501AA, 5L8Z8501AB, 5M8Z8501A, 7269023, BU2J8501AA, X27Z8501BG, XS2E8501BD, XS2E8501CF, XS2E8501CG, XS2E8501EA
5LZ8501AA, AJ0315010, AJ0315010B, AJ0315010F, AJ0315010G, AJY115010
C2S18139, C2S42747, C2S43292, C2S5120
FORD | 2S7Z8501BG | |
FORD | 3006897 | |
FORD | 3045741 | |
FORD | 3600265 | |
FORD | 3667653 | |
FORD | 3715703 | |
FORD | 3800766 | |
FORD | 4096620 | |
FORD | 4356532 | |
FORD | 4448290 | |
FORD | 4473998 | |
FORD | 4551517 | |
FORD | 4640837 | |
FORD | 4697878 | |
FORD | 5191315 | |
FORD | 5362332 | |
FORD | 5L8E8K543AA | |
FORD | 5L8Z8501A | |
FORD | 5L8Z8501AA | |
FORD | 5L8Z8501AB | |
FORD | 5M8Z8501A | |
FORD | 7269023 | |
FORD | BU2J8501AA | |
FORD | X27Z8501BG | |
FORD | XS2E8501BD | |
FORD | XS2E8501CF | |
FORD | XS2E8501CG | |
FORD | XS2E8501EA | |
JAGUAR | C2S18139 | |
JAGUAR | C2S42747 | |
JAGUAR | C2S43292 | |
JAGUAR | C2S5120 | |
MAZDA | 5LZ8501AA | |
MAZDA | AJ0315010 | |
MAZDA | AJ0315010B | |
MAZDA | AJ0315010F | |
MAZDA | AJ0315010G | |
MAZDA | AJY115010 |
Zastosowanie Pompa wodna F142 DOLZ w samochodach:
Opinie Klientów o Pompa wodna F142 DOLZ:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.