Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Lexus LS (_F1_) 400 (UCF10) (1989.12-1995.12) 245km » CH11274ECO fram
wybrany samochód: 
Lexus Ls (_f1_) 400 (ucf10) (1989.12-1995.12) 245km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju CH11274ECO FRAM

CH11274ECO Filtr oleju FRAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH11274ECO

producent:

FRAM

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
średnica zewnętrzna [mm]72
Średnica wewnętrzna [mm]20
Wysokość [mm]99
nr EAN5022650284031

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH11274ECO FRAM

numery OEM:
FIAT      0000055224598
FIAT      55224598
FIAT      71773840

Zastosowanie Filtr oleju CH11274ECO FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH11274ECO FRAM:

Michał, Sanok
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Anatol, Wałbrzych
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.