Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » CH11277ECO fram

Filtr oleju CH11277ECO FRAM

CH11277ECO Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH11277ECO

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 64
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Wysokość [mm] 115
nr EAN 5022650283461

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH11277ECO FRAM

numery OEM:
CHRYSLER      68091826AA
DODGE      68091827AA
MERCEDES-BENZ      6511800009
MERCEDES-BENZ      6511800109
MERCEDES-BENZ      6511800309
MERCEDES-BENZ      68091827AA
MERCEDES-BENZ      A6511800009
MERCEDES-BENZ      A6511800109
MERCEDES-BENZ      A6511800309
MERCEDES-BENZ      A68091827AA
NISSAN      15209HG00A

Zastosowanie Filtr oleju CH11277ECO FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH11277ECO FRAM:

2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.