Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH4681 fram

Filtr oleju PH4681 FRAM

PH4681 Filtr oleju FRAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH4681

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 76
Wymiar gwintu 3/4"-16
Wysokość [mm] 85
nr EAN 5022650212713

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH4681 FRAM

numery OEM:
FORD      5018028
MERCEDES-BENZ      1021840001
MERCEDES-BENZ      1021840101
MERCEDES-BENZ      1021840201
MERCEDES-BENZ      1021840301
MERCEDES-BENZ      1021840501
MERCEDES-BENZ      1031800610
MERCEDES-BENZ      1031840001
MERCEDES-BENZ      1031840201
MERCEDES-BENZ      1031840610
MERCEDES-BENZ      A1021840001
MERCEDES-BENZ      A1021840101
MERCEDES-BENZ      A1021840201
MERCEDES-BENZ      A1021840301
MERCEDES-BENZ      A1021840501
MERCEDES-BENZ      A1031800610
MERCEDES-BENZ      A1031840001
MERCEDES-BENZ      A1031840201
MERCEDES-BENZ      A1031840610
PEUGEOT      1109G0
VAG      3945577
AC      X126
AC      X4049E

Zastosowanie Filtr oleju PH4681 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH4681 FRAM:

Michał, Sanok
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Anatol, Wałbrzych
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.