Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH5752 fram

Filtr oleju PH5752 FRAM

PH5752 Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH5752

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 78
Wymiar gwintu M20x1,5
Wysokość [mm] 70
nr EAN 5022650226420

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH5752 FRAM

numery OEM:
FIAT      0071753742
FIAT      46423474
FIAT      46468378
FIAT      46796687
FIAT      46805832
FIAT      46808398
FIAT      60612882
FIAT      60621830
FIAT      60621890
FIAT      606218900
FIAT      60655594
FIAT      60657858
FIAT      60810852
FIAT      71736159
FIAT      71753742
FIAT      71773175
FIAT      7715489
FIAT      9558048380
AC      X4032E
AC      X4293E

Zastosowanie Filtr oleju PH5752 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH5752 FRAM:

2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.