Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » PH977A fram

Filtr oleju PH977A FRAM

PH977A Filtr oleju FRAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH977A

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 96
Wymiar gwintu 3/4"-16
Wysokość [mm] 179
nr EAN 5022650200291

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH977A FRAM

numery OEM:
CHRYSLER      L312
FIAT      1472220
FIAT      505062
FORD      D2NN6714C
FORD      D3HF6714AA
FORD      D3HZ6731B
FORD      E4NN6714BA
FORD      ECZ9601A
MERCEDES-BENZ      2700192
MERCEDES-BENZ      A2700192
NISSAN      152089X800
NISSAN      152089X80A
NISSAN      26540347
NISSAN      2654347
NISSAN      881446M91
NISSAN      993065
RENAULT      0003563603
RENAULT      003563603
RENAULT      3563603
RENAULT      7505703
RENAULT      75065703
ROVER      AHM2007
ROVER      AMN2007
TALBOT      2654408
TALBOT      75065703
VOLVO      11998008
VOLVO      119980084
VOLVO      17262703
VOLVO      3976603
VOLVO      39766036
VOLVO      39866036
VOLVO      661258
VOLVO      6612598
VOLVO      66125980
VAG      061115561
AC      FX0015
AC      PF881
AC      SX
AC      X11
AC      X17
AC      X4018E

Zastosowanie Filtr oleju PH977A FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH977A FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.